Ha sokáig pöfögjük tele a légkört káros gázokkal, akkor megágyazhatunk egy olyan globális klímakatasztrófának, amihez képest a 2008-as pénzügyi válság csak egy könnyed kis délutáni matiné lenne.
A légkör szén-dioxid koncentrációja mára 4,5 millió éves csúcsra emelkedett, és ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, akkor az évszázad végére a jelenlegi szint is megduplázódhat. Igaz ugyan, hogy a következményekkel kapcsolatban véget nem érő viták folynak, a pesszimista szcenáriók mindenesetre olyan természeti és gazdasági károkkal riogatnak, melyek bőven meghaladnák a 2008-as pénzügyi összeomlás és az utána következő reálgazdasági krízis hatásait. (Bővebben lásd "Itt az idő beszélni a klímaváltozás gazdasági hatásairól" című cikkünket a jobb oldali hasábban)
KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!
KÖVESSEN MINKET A LINKEDINEN!
Martin Wolf, a Financial Times publicistája rámutat, hogy a környezetszennyezés sajnos egy teljesen logikus és előre látható következménye a mai gazdasági rendszernek, mint ahogyan az is, hogy az emberiségnek komolyan meg kellene rémülnie ahhoz, hogy bármit is tegyen a folyamatok ellen.
Küszöbön a klímakatasztrófa?
Még drágább benzin jöhet
Az idei szárazság és a szélsőséges időjárás az üvegházhatású gázok és a globális felmelegedés felé terelték a figyelmet - ismét fel is merült a szén-dioxid adó bevezetésének ötlete.
Minthogy a tudósok szerint a szélsőséges időjárás és a környezeti károk egy részéért a szén-dioxid kibocsátás a felelős, így logikus, hogy ha adót vetnek ki a káros gázra, az csökkenti majd a kibocsátást. (Bővebben lásd a Hatékony lehetne a szén-dioxid adó? című cikkünket a jobb oldali hasábban)
A bolygó lakói így két úton is nyernek: egyrészt alacsonyabb lesz a szén-dioxid kibocsátás, másrészt az államoknak extra adóbevételük keletkezik, melyet a környezeti károk enyhítésére és alternatív energia projektek támogatására - erdőt telepíteni, öntözni, napkollektort támogatni - lehet költeni.
Utolsó kommentek